ZWIĄZEK KOMPOZYTORÓW POLSKICH

Rynek Starego Miasta 27, 00-272 Warszawa, tel. (+48 22) 831 17 41, 831 16 34, faks 887 40 52, mail:zkp@zkp.org.pl

FORUM MUZYKOLOGICZNE 2006-2007

FORUM MUZYKOLOGICZNE 2006-2007 już dostępne!
Zapraszamy do lektury artykułów. FORUM MUZYKOLOGICZNE 2006-2007 (całość) - pobierz plik pdf


SPIS ARTYKUŁÓW:


I - PANEL „W STULECIE URODZIN PROFESORA JÓZEFA M. CHOMIŃSKIEGO”
  • IRENA PONIATOWSKA Otwarcie panelu
  • IRENA PONIATOWSKA Kilka refleksji o „Formach muzycznych”
  • MICHAŁ BRISTIGER ***
  • ANNA CZEKANOWSKA Wspomnienie o Profesorze Chomińskim
  • ZOFIA CHECHLIŃSKA Badania chopinowskie Profesora Chomińskiego
  • MARIUSZ WRONA Sonorystyka Józefa Michała Chomińskiego w świetle historii i metodologii badań nad brzmieniem



II - „GATUNEK MUZYCZNY: TEORIE, ZASTOSOWANIA, PRZEMIANY”
  • JADWIGA ROMANA BOBROWSKA Piosenka ludowa w twórczości Wacława Potockiego
  • RYSZARD HANDKE O gatunku w literaturze
  • ELŻBIETA JASIŃSKA- JĘDROSZ Stanisław Golachowski twórca i badacz archiwum Karola Szymanowskiego
  • VIOLETTA KOSTKA Styl muzyczny opery „Comedy of the Dumb Wife” Tadeusza Kasserna (1953)
  • EWA KOWALSKA-ZAJĄC Obecność tradycji gatunkowej w polskiej twórczości awangardowej lat 60–tych
  • BOGUMIŁA MIKA Cytat w gatunku symfonii XIX i XX wieku
  • ANNA NOWAK Normatywna siła poetyki gatunku a indywidualność artystycznej koncepcji dzieła w „Concerto alla cadenza” Kazimierza Serockiego
  • MARYLA RENAT Romans skrzypcowy w muzyce polskiej przełomu XIX i XX wieku jako przykład gatunku liryki instrumentalnej (problem formy ekspresji)
  • JACEK SZERSZENOWICZ Unizmem podszyta…
  • JOLANTA SZULAKOWSKA-KULAWIK Gatunek symfonii koncertującej – constans Szymanowskiego i reinterpretacje



III - FORUM KOŁA MŁODYCH PRZY ZWIĄZKU KOMPOZYTORÓW POLSKICH
  • ALEKSANDRA BARTOS-CHMIELEWSKA Nastroje – charaktery – wrażenia. Treści pozamuzyczne w utworach instrumentalnych Witolda Lutosławskiego
  • ŁUKASZ DOBROWOLSKI Koncerty gitarowe Joaquina Rodrigo
  • AGNIESZKA GRZESIK Wielokulturowość w muzyce ludowej polskiego Spiszu
  • MICHAŁ KLUBIŃSKI Muzyka mową milczenia? Celanowskie Argumentum e silentio w III Kwartecie smyczkowym „Notturno” Luciana Berio
  • URSZULA MIESZKIEŁŁO Gatunki taneczne w muzyce filmowej Wojciecha Kilara
  • TOMASZ WASEK Muzyka narodowa według Karola Szymanowskiego
    i jego kontynuatorów



IV - RECENZJE KSIĄŻEK
  • RENATA SOSIŃSKA: ALINA MĄDRY Carl Philipp Emanuel Bach. Estetyka - Stylistyka – Dzieło
  • AGNIESZKA GRZESIK: GRAŻYNA DĄBROWSKA Taniec w polskiej tradycji. Leksykon




Przykłady muzyczne do wybranych tekstów (do pobrania w formacie pdf):
  • EWA KOWALSKA-ZAJĄC Obecność tradycji gatunkowej w polskiej twórczości awangardowej lat 60–tych - plik pdf
  • ANNA NOWAK Normatywna siła poetyki gatunku a indywidualność artystycznej koncepcji dzieła w „Concerto alla cadenza” Kazimierza Serockiego - plik pdf
  • MARYLA RENAT Romans skrzypcowy w muzyce polskiej przełomu XIX i XX wieku jako przykład gatunku liryki instrumentalnej (problem formy ekspresji) - plik pdf
  • JACEK SZERSZENOWICZ Unizmem podszyta… - plik pdf
  • ALEKSANDRA BARTOS-CHMIELEWSKA Nastroje – charaktery – wrażenia. Treści pozamuzyczne w utworach instrumentalnych Witolda Lutosławskiego - plik pdf
  • ŁUKASZ DOBROWOLSKI Koncerty gitarowe Joaquina Rodrigo - plik pdf
  • AGNIESZKA GRZESIK Wielokulturowość w muzyce ludowej polskiego Spiszu - plik pdf