FORUM MUZYKOLOGICZNE 2005
Zapraszamy do lektury "Forum Muzykologicznego" 2005.
- Jerzy Kornowicz Wprowadzenie Prezesa ZKP
- J. Katarzyna Dadak-Kozicka Dekada. Sekcja Muzykologów na przełomie tysiącleci
- WITOLD LUTOSŁAWSKI – OSOBA I DZIEŁO
- Adam Sławiński, J. Katarzyna Dadak-Kozicka Otwarcie panelu
- Danuta Gwizdalanka Prezentacja wykładu Witolda Lutosławskiego z lat 1966-1967: „Z zagadnień związanych z konstrukcją wielkich form zamkniętych”
- Witold Lutosławski „Z zagadnień związanych z konstrukcją wielkich form zamkniętych”
- Krzysztof Meyer Wspominając rozmowy z Witoldem Lutosławskim o muzyce
- Bohdan Pociej Co zawdzięczam Witoldowi Lutosławskiemu
- Alicja Jarzębska Witolda Lutosławskiego powrót do ideałów
- Jadwiga Paja-Stach Witolda Lutosławskiego otwartość na doświadczenia
- Aleksandra Bartos-Chmielewska Próba rekonstrukcji procesu twórczego Lutosławskiego na przykładzie „Koncertu fortepianowego”
- Andrzej Dziadek Moje spotkania z Witoldem Lutosławskim
- STYLE MUZYCZNE – KONTEKSTY HISTORYCZNO-KULTUROWE
- Jadwiga Bobrowska Rej i muzyka. W pięćsetną rocznicę urodzin
- Zbigniew Chaniecki Muzyka w Paryżu w schyłkowym okresie konsulatu w relacjach Polaków
- Ryszard Daniel Golianek Ryszard Strauss – neoklasyk
- Anna Granat-Janki „Wariacje pożegnalne na temat Mozarta” Staniaława Krupowicza – w stronę pluralizmu stylistycznego
- Maciej Jabłoński Styl czy maniera? Maria Callas „vocal acting” jako ucieleśnienie ideału aktorstwa zaangażowanego w teatrze operowym
- Violetta Kostka Styl muzyczny opery „Sun up” (1952) Tadeusza Kasserna
- Bogumiła Mika Sposoby użycia cytatu muzycznego jako strategia interstylistyczna
- Danuta Popinigis W swoim stylu - melodie z wież Ratusza Głównego Miasta i kościoła św. Katarzyny w Gdańsku
- Tadeusz Przybylski Działalność koncertowa Krakowskiego Towarzystwa Oratoryjnego w latach międzywojennych
- Maryla Renat Idiom skrzypcowy w muzyce Grażyny Bacewicz
- Krzysztof Rottermund Utwory fortepianowe Salomona Jadassohna, Alexisa Hollaendra i Arnolda Mendelssohna – w kręgu zapomnianej muzyki w stylu eklektycznym
- Beata Stróżyńska Między Berlinem a Wiedniem, między barokiem a klasycyzmem. Przemiany stylistyczne w muzyce II połowy XVIII wieku na przykładzie drezdeńskiej sonaty na instrumenty klawiszowe
- Marta Szoka Idiom stylistyczny George`a Crumba w kontekście nurtów muzyki XX wieku
- Jolanta Woźniak Styl salonowy. O kolekcji rękopisów muzycznych gdańskiego astronoma Ernsta Kaysera
- Remigiusz Pośpiech Specyfika stylu i formy w „Stacjach na Boże Ciało” kompozytorów śląskich XVIII i XIX wieku