Polski Rocznik Muzykologiczny t. XVI, 2018
TOM XVI (2018)
„POLSKI ROCZNIK MUZYKOLOGICZNY” t. XVI (2018)
„Muzyka i miasto”
Okładka/Cover
Spis treści/Contents
Od redakcji/From the Editor
Muzyka w mieście
Ewa Bielińska-Galas: Psalmodia w graduałach krakowskich i w Graduale Strigoniense na tle historycznych związków Krakowa i Ostrzyhomia
Dagmara Łopatowska-Romsvik: Początki najstarszych instytucji filharmonicznych w miastach Norwegii
Jolanta Szulakowska: Katowice — Miasto Kreatywne Muzyki UNESCO na przykładzie Instytucji Promocji i Upowszechniania Muzyki „Silesia”
Teresa Malecka: Fenomen Krakowskiej Szkoły Kompozytorskiej. Czy istnieje? Rekonesans
Muzyka i miasto w kontekstach interdyscyplinarnych
Agnieszka Draus: Marka Stachowskiego Campanae Cracovienses na 25 dzwonów krakowskich kościołów. Od audiosfery (także akustemologii) do kampanologii i z powrotem
Bartosz Barański: Dominanta i tonika w kompozycji miasta. Przestrzenne rozważania na tle analogii muzycznych
Mikołaj Rykowski: Miejski gust w świecie globalnej strategii manipulacyjnej
Katarzyna Babulewicz: Muzyczne wizerunki miasta w dziecięcych filmach animowanych wyprodukowanych w wybranych krajach Europy Środkowo-Wschodniej w latach 1948–1983
Varia
Tomasz Tarnawczyk: Paradoksy polskiego socrealizmu muzycznego
Cindy Bylander: Interpreting Boundaries: The Reception of Electroacoustic Music in Poland 1958–1964
Krzysztof Bilica: W poszukiwaniu ukradzionego czasu
Julia Rutkowska: IX Symfonia Aleksandra Tansmana — sekrety partytury